Politica de retur
1. Cadrul legal
Pe această pagină web, termenul de “vânzător” face referire la entitatea ALCOR TOP SRL (termen prescurtat “AAPII”).
Conform OUG nr. 34/2014, privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate la distanță, consumatorul are dreptul de a se retrage din prezentul contract, fără a fi nevoit să justifice decizia de retragere și fără a suporta alte costuri decât cele prevăzute la art.13 alin.(3) și art.14 din O.U.G Nr.34/2014, în termen de 14 zile începând de la ziua în care intră în posesia fizică a produsului. Se recomandă ca produsul returnat să fie în aceeași stare în care a fost livrat (în ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte și documentele care l-au însoțit).
2. Excepții
Nu pot fi denunțate contractele care au ca obiect returul următoarelor categorii de produse:
a. produse care prezintă modificări fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi, șocuri (nesemnalate ca și defecte estetice în primele 48 de ore de la recepționarea produsului). Produsul nou se livrează după primirea și verificarea celui returnat într-un termen de maxim 14 zile. Nu se acceptă pentru returnare produsele care prezintă modificări fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi, șocuri, urme de folosire excesivă și/sau intervenții neautorizate etc.
c. produse aduse pe comenzi speciale/import/achizitii intracomunitare;
d. furnizarea de conţinut digital care nu este livrat pe un suport material, dacă prestarea a început cu acordul prealabil expres al cumpăratorului şi după ce acesta a confirmat că a luat cunoştinţă de faptul că îşi va pierde dreptul la retragere;
e. produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecţie a sănătăţii sau din motive de igienă şi care au fost desigilate de consumator;
Pentru produsele returnate folosite se va face diminuarea valorii conform OUG 34/2014, art. 14, alin. 3.
3. Exercitarea dreptului de retragere
Consumatorul informează în scris AAPII, utilizând una din adresele de e-mail de contact de la pagina “Contact”, cu privire la decizia de retragere sau poate returna produsul personal în Cisnădie, la adresa: Str. Cetății nr.30B (punct de lucru).
In termen de 48 ore lucrătoare de la transmiterea notificării, cumpărătorul va primi pe e-mail un număr de înregistrare și detalii cu privire la solicitarea înaintată.
Pentru produsele returnate la sediu, sunt necesari următorii pași:
– clientul predă produsul la sediu în baza unui proces verbal de predare-primire;
– decizia de acceptare/respingere RMA va fi luată de către titular Departamentul Retur Online, după recepția produsului la punctul de lucru.
Comunicarea cu clientul se va face în scris pe adresa de e-mail de pe care s-a efectuat comanda inițială.
4. Costuri și taxe speciale pentru renunțarea la cumpărare:
- a. costuri suportate integral de către cumpărător:
- – dacă acesta alege în mod explicit altă metodă de retur a produsului (alt curier), decât metoda utilizată de vânzător la livrarea inițială a produsului.
- – dacă produsul este returnat într-o stare în care nu mai poate fi vândut ca și nou, se va solicita o taxă pentru readucerea în stadiul inițial (dacă este posibil) sau pentru a acoperi diferența de preț rezultată din vânzarea produsului ca second-hand;
- b. costuri suportate de către vânzător:
- – costuri de retur și transport curier pentru produsul în cazul căruia cumpărătorul renunță la achiziționarea produsului în termen de 14 zile de la recepția produsului;
- – produs ce nu este conform cu specificațiile din oferta vânzătorului;
- – produs ce nu este conform specificaților menționate în comanda cumpărătorului;
- – produs nefuncțional în primele 48 de ore de la recepție sau colete ce prezintă deteriorări la recepție*.
*notă (dacă defectul de nefuncționare este semnalat în primele 48 ore de la recepție sau de la primirea coletului cu semne vizibile de deteriorare).
5. Rambursarea sumelor
Rambursarea sumelor se va face în cel mult 30 zile lucrătoare de la data la care este informat consumatorul de decizia de retragere din contract, transmisă de către vânzător (art. 13, punctele 1, 2, 3 și 4). Conform art. 24, punctele 2 și 3, ziua în care consumatorul își exercită dreptul de retragere din contract nu se va lua în seamă la calculul termenului, iar în cazul în care ultima zi a termenului este o zi nelucrătoare, AAPII va prelungi termenul în mod corespunzător. AAPII va rambursa sumele menţionate la alin. (1) din lege, folosind aceleaşi modalităţi de plată ca şi cele folosite de consumator pentru tranzacţia iniţială, cu excepţia cazului în care consumatorul a fost de acord cu o altă modalitate de plată şi cu condiţia de a nu cădea în sarcina consumatorului plata de comisioane în urma rambursării (alin. 2). Fără a aduce atingere alin. (1), vanzatorul nu este obligat să ramburseze costurile suplimentare în cazul în care consumatorul a ales în mod explicit un alt tip de livrare decât livrarea standard oferită de profesionist.